Oferta kursów online
1.Trening umiejętności społecznych
Program kursu:
Trening umiejętności społecznych i relacji partnerskich ma na celu nauczyć jego uczestników m.in. tego, jak reagować na swoje emocje, jak komunikować się z innymi ludźmi oraz jak współpracować w grupie, czy to zawodowej, w domu czy otoczeniu. Metoda ta może dotyczyć dzieci i młodzieży jak i dorosłych.
Czas trwania: 10 godz.
2. Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu
Program kursu:
- Podstawowe wzory kształtowania zachowań
- Które zachowania są trudne i poznają ich przyczyny
- Jak rozwijać zachowania pożądane i jak redukować zachowania niepożądane
- Jak zaplanować interwencję – schemat postępowania z zachowaniami trudnymi
- Określania funkcji zachowania
- Działania proaktywne, czyli co można zrobić przed wystąpieniem zachowania
- Jak działamy po wystąpieniu zachowania – czyli w jaki sposób można zwiększyć ilość zachowań pożądanych i zmniejszyć ilość zachowań niepożądanych
3. Rozwijanie kreatywności u dzieci
Program kursu:
- Rozwój osobowy nauczyciela
- Mózg nasz i indywidualne style uczenia się
- Rodzaje inteligencji- rozwijanie konkretnych zdolności naukowych
- Jak nauczyć uczenia się- nowoczesne metody i techniki ułatwiające samodzielne uczenie się
Czas trwania: 10 godz.
4. Praca terapeutyczna z dziećmi grupy ryzyka dysleksji
Program kursu:
- Analiza karty dziecka ryzyka dyslektycznego
- Programowanie pracy terapeutycznej
- Prezentacja wybranych ćwiczeń stymulujących rozwój psychoruchowy dziecka
Czas trwania: 6 godz.
5.Metoda wspomagająca rozwój dziecka. Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborne- warsztaty wprowadzające do metody
Program kursu:
- Praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
- Przygotowanie do zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi, nadpobudliwymi psychoruchowo, autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, niewidomymi i głuchymi
Czas trwania: 5 godz.
6. Wczesne wykrywanie zaburzeń rozwojowych- rola obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym
Program kursu:
- Objawy zaburzeń rozwoju motorycznego
- Charakterystyka zaburzeń rozwoju poznawczego
- Charakterystyka rozwoju emocjonalnego dziecka
Czas trwania: 8 godz.
7.Przeciwdziałanie agresji w przedszkolu
Program kursu:
- Praca w grupie, zasady prawidłowej komunikacji
- Agresja i przemoc
- Asertwność i uczucia
- Sposoby radzenia sobie z przemocą i agresją
czas trwania: 5 godz.
8.Techniki relaksacji w pracy z dzieckiem w przedszkolu
Program kursu:
- Prawidłowe oddychanie
- Przegląd technik relaksacyjnych
- Ćwiczenia relaksacyjne
Czas trwania: 5 godz.
9.Dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
w edukacji wczesnoszkolnej
Program kursu:
- Przyczyny występowania tych zaburzeń
- W jaki sposób i kiedy można je rozpoznawać?
- Jakie formy terapii są najskuteczniejsze?
- Praca z dzieckiem- obszary w zakresie których należy udzielić dziecku wsparcia
i zastosowac ukierunkowane metody pracy
Czas trwania: 10 godz.
10. Diagnoza dojrzałości szkolnej u progu klasy I
Program kursu:
- Co to jest dojrzałość szkolna dziecka i dojrzałość placówek edukacyjnych
- Jakie są typowe 5-latki – co o nich powinniśmy wiedzieć?
- Dlaczego 5-latki i 6-latki tak się różnią od siebie – skok rozwojowy
- Jakie są typowe 6-latki – co o nich powinniśmy wiedzieć?
- Jak możemy poznawać dzieci i ich możliwości rozwojowe – metody poznawania
i oceniania poziomu rozwoju dzieci - Arkusz diagnozy dojrzałości szkolnej 5 6 latka
11.Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych w kl. I – III
Program kursu:
- Rodzaje i objawy dysleksji i dyskalkulii rozwojowej
- Diagnozowanie dziecięcych kompetencji
- Nowe metody nauki czytania i pisania
- Zasady prowadzenia zajęć
- Etapy korekcji
- Budowa scenariusza zajęć
- Dobór ćwiczeń do poszczególnych rodzajów zaburzeń
Czas trwania: 10 godz.
12. Biblioterapia jako niekonwencjonalna metoda pracy z uczniem
Program kursu:
- Wstęp do biblioterapii, biblioteka w szkole
- Biblioterapia jako rodzaj biblioterapii w procesie wspierania
i oddziaływania terapeutycznego - Metody poznania i integracji grupy
- Wykorzystanie utworu literackiego w kształtowaniu właściwych postaw
dzieci i młodzieży - Przeprowadzenie i omówienie zajęć biblioterapeutycznych
z wykorzystaniem tekstów literackich
Czas trwania: 8 godz.
13. Podstawy psychologiczne i dydaktyka dzieci upośledzonych
umysłowo w szkole masowej
Program kursu:
- Podstawowe pojęcia związane z upośledzeniem umysłowym
- Psychologiczna charakterystyka dzieci
- Metody i formy pracy z dzieckiem upośledzonym
Czas trwania: 5 godz.
14.Jak mówić, żeby dzieci się uczyły?
Program kursu:
- Komunikacja pomiędzy wychowawcą i dzieckiem, jej znaczenie w rozwoju dziecka
- Jak pomóc dzieciom, aby radziły sobie z własnymi uczuciami
- Jak stosować granice by zachować szacunek wobec siebie i dziecka
- Wspólne rozwiązywanie problemów: sześć krokó, które rozbudzają twórczy
zapał dzieci i ich zaangażowanie
Czas trwania: 5 godz.
15. Edukacja prawna i edukacja dla tolerancji
w szkolnych programach wychowawczych
Program kursu:
- Czym są prawa i wolność człowieka
- Projektowanie zajęć z uwzględnieniem praw dziecka
- JA w świecie stereotypów
- Integracja przykładem dobrej praktyki respektowania praw w szkole
Czas trwania: 15 godz.
15. Metody pracy świetlicy szkolnej
Program kursu:
- Misja świetlicy
- Metody zapobiegania przemocy
- Metody rozbudzania zainteresowań
Czas trwania: 15 godz.
16. Drama jako metoda wychowania dzieci i młodzieży
Program kursu:
- Istota i cele dramy
- Podstawowe techniki i strategie dramy
- Ćwiczenia rozwijające osobowość ucznia
Czas trwania: 12 godz.
17. Metody rozwiązywania konfliktów edukacyjnych i wychowawczych
Program kursu:
- Podstawy prawne działań wychowawczych i profilaktycznych szkoły
- Budowanie Szkolnego Programu Wychowania i Szkolnego Programu Profilaktyki
- Rozpoznawanie realnych zagrożeń i problemów występujących w szkole
Czas trwania: 10 godz.
18. Gimnastyka mózgu
Program kursu:
- Nauczyciel ekspertem uczenia się
- Skuteczne metody i formy uczenia sie i nauczania
- Gimnastyka mózgu z zastosowaniem kinezjologii edukacyjnej
Czas trwania: 12 godz.
19.Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pracy doradców zawodowych
w szkołach i funkcjonowanie doradztwa zawodowego
Program kursu:
- Jak byż dobrym doradcą – umiejętności interpersonalne
- Doradztwo edukacyjno – zawodowe
- Jak nauczyć uczniów szukać pracy, praca na własny rachunek
- Prawo pracy
- Praktyka w urzędzie pracy
Czas trwania: 15 godz.
20. KURS W ZAKRESIE OBSŁUGI TABLICY INTERAKTYWNEJ
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w pracy dydaktycznej. Szkolenie ma na celu zapoznanie z możliwościami tablicy interaktywnej. Dzięki umiejętności pracy z TI nauczyciel będzie w stanie w większym stopniu skupić uwagę uczniów i przekazać im w bardziej przystępny sposób treści programowe.
Program szkolenia:
- Obsługa tablicy interaktywnej i projektora
- Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy
- Tworzenie oraz prowadzenie prezentacji przy pomocy tablicy interaktywnej
- Aktywne narzędzia lekcyjne
- Wykorzystanie zasobów komputera i internetu na lekcji
- Wykorzystywanie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do skupienia uwagi uczniów
- Przygotowywanie ćwiczeń interaktywnych
- Obsługa edytorów tekstowych oraz arkuszy kalkulacyjnych przy pomocy tablicy